برگی از تاریخ سیاسی بیدگل
38 سال پیش در چنین روزی15 شهریور سال 1357 مصادف با روز عید فطر یکی از روزهای تاریخی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
در چنین روزی در 38 سال قبل اولین تظاهرات علنی بر ضد رژیم شاه و در حمایت ازحضرت آیت الله خمینی از مصلای نماز عید فطر در امام زاده حسین آغاز شد. جمعیتی متشکل از 30 تا 40 نفر جوانان آن روز اعم از دانشجو و دانش آموز این تظاهرات را برگزار نمودند. غالب شرکت کنندگان از محله کارخانه برق ودربریگ. وسلمقان بودند.
پس از این تظاهرات مرحوم الف . ش در واکنش به این اقدام ,حرکتی را آغاز کرد .ایشان با یک گالن رنگ آبی و یک قلم مو در حالیکه تعدادی همراهی اش میکردند به محل کارخونه برق سابق آمد و در حالیکه شعار جاوید شاه و درود برشاهنشاه آریامهر سر میداد بر دیوارها و درب مغازه های اطراف کارخونه برق و ترجیحا اطراف مغازه آقا محمد شریفی شعارهایی بر له شاه نوشت.
اهالی کارخانه برق نیز تماشاگر این صحنه ها بودند و کسی واکنشی نشان نداد.
بعد از 38 سال خوب هست یک تحلیلی بشود تا ببینیم قیام کارخونه برقی ها درست بوده یا قیام الف . ش.
در هر صورت به عقیده مرحوم الف . ش احترام گذاشته وبرای شادی روحش فاتحه بخوانیم.
مهاجر بیدگلی...